TERMENI ȘI CONDIȚII GENERALE (GTC)
https://fanbase.ro - în vigoare de la această dată: 2024-07-01
Preambul
Bine ați venit pe site-ul nostru! Vă mulțumim că ați avut încredere în noi pentru achiziția dvs.!
Dacă aveți întrebări despre acești Termeni și Condiții Generale, utilizarea site-ului web, produse individuale, procesul de achiziție sau dacă doriți să discutați cu noi nevoile dumneavoastră individuale, vă rugăm să contactați personalul nostru la datele de contact furnizate!
Amprentă: detalii ale Furnizorului de servicii (Vânzător, Companie)
Nume : Fanbase Kft.
Sediu : 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, etajul 7, usa 24
Adresă poștală : 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, etajul 7, ușa 24
Magazin, adresa punctului de colectare : 4031 Debrecen, Strada Harsona 60. Fanbase Kft. depozit
Autoritatea de înregistrare : Curtea de Apel Debrecen
Număr de înregistrare a companiei : 09-09-032723
Număr fiscal : 29202342-2-09
Reprezentant : Sándor Barta
Număr de telefon : +36 20 419 79 33
E-mail : info@fanbase.ro
Site : https://fanbase.ro
Detalii furnizorului de găzduire
Nume : Rackforest Zrt.
Sediu central : 1132 Budapesta, strada Victor Hugo 11, etajul 5, B05001.
Contact : +36 1 211 0044 info@rackforest.com
Site : https://rackforest.com/
Concepte
Bunuri : incluse în oferta Site-ului și destinate vânzării pe Site:
- bunuri mobile, inclusiv apă, gaz și electricitate în containere, sticle sau alte forme de ambalare în cantități limitate sau cu o capacitate specificată și
- un lucru mobil care încorporează sau este conectat la un conținut digital sau un serviciu digital în așa fel încât, în absența conținutului digital sau a serviciului digital în cauză, bunul nu și-ar putea îndeplini funcțiile (denumite în continuare: bunuri care conțin elemente digitale)
Bunuri care conțin elemente digitale : bunuri mobile care încorporează sau sunt conectate la conținut digital sau la un serviciu digital în așa fel încât bunurile să nu își poată îndeplini funcțiile în absența conținutului digital sau a serviciului digital în cauză.
Conținut digital : date produse sau furnizate în formă digitală
Părți : Vânzător și Cumpărător în comun
Consumator : persoană fizică care acționează în scopuri din afara ocupației sale independente și activității economice, care cumpără, comandă, primește, folosește, folosește bunuri sau este destinatarul unei comunicări comerciale sau oferte legate de bunuri. În sensul normelor privind organul de conciliere – cu excepția aplicării Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluționarea online a litigiilor de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. condominiu, cooperativă locativă, care acționează în scopuri din afara ocupației sale independente și activității economice, pe lângă cele de mai sus, care cumpără, comandă, primește, folosește, folosește bunuri sau este destinatarul comunicării comerciale sau al ofertelor legate de bunuri. În sensul Regulamentului (UE) 2018/302 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 februarie 2018 privind combaterea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe naționalitatea clientului, locul de reședință sau locul de stabilire pe piața internă și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei (172) 2009/22/CE [denumit în continuare: Regulamentul (UE) 2018/302], un consumator este, de asemenea, o întreprindere care este client în temeiul Regulamentului (UE) 2018/302.
Contract de consum : un contract în care una dintre părți este consumator
Funcționalitate : capacitatea unui bun care conține elemente digitale, conținut digital sau serviciu digital de a îndeplini funcții adecvate scopului său
Producator : producatorul Bunurilor, in cazul Bunurilor importate, importatorul care aduce Bunurile pe teritoriul Uniunii Europene si orice persoana care se prezinta ca producator prin indicarea denumirii, marca sau alt semn distinctiv al Bunurilor.
Interoperabilitate : capacitatea unui bun, conținut digital sau serviciu digital care conține elemente digitale de a lucra împreună cu hardware și software care este diferit de cel cu care este utilizat în mod obișnuit același tip de bun, conținut digital sau serviciu digital.
Compatibilitate : capacitatea unui bun, conținut digital sau serviciu digital care conține elemente digitale de a lucra împreună, fără a fi nevoie de modificare, cu hardware sau software cu care sunt utilizate în mod obișnuit același tip de bunuri, conținut digital sau servicii digitale.
Website : acest site web, care este utilizat pentru încheierea contractului
Contract : Un contract de cumpărare și vânzare încheiat între Vânzător și Cumpărător prin intermediul Site-ului Web și prin poștă electronică.
Suport de date durabil : orice dispozitiv care permite consumatorului sau întreprinderii să stocheze datele care îi sunt adresate personal într-un mod care să fie accesibil în viitor și pentru o perioadă de timp adecvată scopului datelor și să afișeze datele stocate într-o formă nemodificată.
Mijloace care permite comunicarea între părți îndepărtate : un mijloc adecvat pentru a face o declarație contractuală în absența părților – în vederea încheierii unui contract. Astfel de mijloace includ, în special, un formular cu sau fără adresă, o scrisoare standard, o reclamă publicată într-un produs de presă cu un formular de comandă, un catalog, un telefon, un fax și un mijloc care oferă acces la Internet.
Contract la distanta : contract de consum incheiat in cadrul unui sistem de vanzare la distanta organizat pentru furnizarea de Bunuri sau servicii in baza contractului, fara prezenta fizica simultana a partilor, prin care, in vederea incheierii contractului, partile contractante folosesc exclusiv un mijloc de comunicare intre persoane aflate la distanta.
Antreprenor : o persoană care acționează în exercițiul profesiei, ocupației independente sau activității sale de afaceri
Cumpărător/Dvs . : persoana care încheie un contract prin efectuarea unei oferte de cumpărare prin intermediul Site-ului.
Garanție : În cazul contractelor încheiate între consumator și întreprindere (denumite în continuare: contract cu consumatorul) în temeiul Codului civil,
- o garanție pentru executarea contractului, pe care întreprinderea o asumă în mod voluntar pentru executarea corespunzătoare a contractului în plus față de sau în absența obligației sale legale și
- garantie obligatorie in baza legii
Preț de achiziție : contraprestația plătită pentru Bunuri și furnizarea de conținut digital.
Legislația relevantă
Contractul este guvernat de prevederile legii maghiare și, în special, se aplică următoarele legi:
- Legea CLV din 1997 privind protecția consumatorilor
- Legea CVIII din 2001 privind anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și ale serviciilor legate de societatea informațională
- Legea V din 2013 privind Codul civil
- HG 151/2003 (IX.22.) privind garanția obligatorie pentru bunurile de folosință îndelungată
- Decretul 10/2024. (VI.28.) al ministrului de interne privind definirea domeniului de aplicare a bunurilor de consum de folosință îndelungată supuse garanției obligatorii
- HG 45/2014. (II.26.) privind normele detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi
- Decretul nr. 19/2014 (IV.29.) al Ministerului Economiei Naționale privind regulile procedurale de soluționare a cererilor de garanție și garanție privind bunurile vândute în baza unui contract încheiat între un consumator și o întreprindere.
- Legea LXXVI din 1999 privind dreptul de autor
- Legea CXII din 2011 privind dreptul la autodeterminare informațională și libertatea de informare
- REGULAMENTUL (UE) 2018/302 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 28 februarie 2018 privind combaterea geoblocării nejustificate și a altor forme de discriminare bazate pe naționalitatea clientului, locul de reședință sau locul de stabilire în cadrul pieței interne și de modificare a Regulamentelor 2006/2006/2006 și Directiva 2004/CE 3291/CE 2009/22/CE
- REGULAMENTUL (UE) 2016/679 AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)
- HG 373/2021. (VI. 30.) privind normele detaliate pentru contractele dintre consumatori și întreprinderi pentru vânzarea de bunuri, furnizarea de conținut digital și furnizarea de servicii digitale
Domeniul de aplicare și acceptarea GTC
Conținutul contractului încheiat între noi este determinat de acești Termeni și Condiții Generale (denumite în continuare „CG”), pe lângă prevederile reglementărilor legale obligatorii aplicabile. În consecință, aceste CG conțin drepturile și obligațiile dvs. și ale noastre, condițiile pentru încheierea contractului, termenele de executare, termenii de livrare și plată, regulile de răspundere și condițiile de exercitare a dreptului de retragere.
Informațiile tehnice necesare utilizării Site-ului, care nu sunt cuprinse în prezentele GTC, sunt furnizate de alte informații disponibile pe Site.
Vi se cere să vă familiarizați cu prevederile acestor GTC înainte de a finaliza comanda.
Limba contractului, forma contractului
Limba contractelor acoperite de aceste CGA este maghiară.
Contractele acoperite de aceste CGU nu sunt considerate contracte scrise și nu sunt depuse de către Vânzător.
Factura electronica
Compania noastră utilizează facturarea electronică în conformitate cu Secțiunea 175 din Legea CXXVII din 2007. Acceptând aceste GTC, sunteți de acord cu utilizarea facturării electronice.
Preturi
Prețurile sunt exprimate în euro (EUR) și includ TVA în funcție de țara cumpărătorului (prețuri brute). Nu poate fi exclusă posibilitatea ca Vânzătorul să modifice prețurile din motive de politică de afaceri. Modificarea prețurilor nu se aplică contractelor care au fost deja încheiate. În cazul în care Vânzătorul a indicat incorect prețul și a fost primită o comandă pentru Bunuri, dar părțile nu au încheiat încă un contract, Vânzătorul va acționa în conformitate cu clauza „Procedura pentru preț incorect” din CGA.
Procedura in cazul pretului incorect
Următoarele sunt considerate prețuri afișate în mod clar incorect:
- Pret 0 EUR,
- un preț redus cu o reducere, dar calculat incorect în comparație cu procentul de reducere afișat lângă prețul inițial (de exemplu: în cazul unui Produs cu prețul de 100 EUR, se afișează o reducere de 20%, dar în loc de 80 EUR corect, Produsul este oferit incorect pentru 50 EUR, care este redus pe baza unui calcul incorect și nu în funcție de procent).
În cazul în care este indicat un preț incorect, Vânzătorul va oferi opțiunea de a cumpăra Bunurile la prețul real, informații cu care Cumpărătorul poate decide dacă comandă Bunurile la prețul real sau să anuleze comanda fără consecințe juridice adverse.
Gestionarea reclamațiilor și opțiunile de aplicare a legii
Consumatorul poate depune o cerere de garanție, garanție a produsului sau garanție legată de Bunuri sau o obiecție la eliminarea unui drept individual sau a încălcării unui interes (plângere a consumatorului în temeiul Legii privind protecția consumatorului) cu privire la conduita, activitatea sau omisiunea Vânzătorului sau a unei persoane care acționează în interesul sau beneficiul Vânzătorului direct legată de distribuirea sau vânzarea bunurilor, prin următoarele detalii și metode de contact către consumatori:
- În persoană, oral, la următoarea adresă: Ungaria, 4031 Debrecen, strada Harsona 60. Fanbase Kft. depozit
- Programul serviciului clienți:
Luni: 09:00-16:00
Marți: 09:
00-16:00 Miercuri: 09:00-16:00
Joi: 09:00-16:00
Vineri: 09:00-16:00
Sâmbătă: închis
Duminică: închis
- În scris, prin următorul site web: https://fanbase.ro
- În scris, prin următoarea adresă de e-mail: info@fanbase.ro
- În scris prin poștă: Ungaria, 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, etajul 7, ușa 24
Vânzătorul nu este obligat să gestioneze garanția consumatorului, garanția produsului sau revendicarea garanției conform regulilor Legii privind reclamațiile consumatorilor, ci conform legislației separate.
Consumatorul își poate comunica plângerea în temeiul Legii privind protecția consumatorului, care este o obiecție la eliminarea unei încălcări a unui drept sau a unui interes individual cu privire la conduita, activitatea sau omisiunea întreprinderii sau a unei persoane care acționează în interesul sau beneficiul întreprinderii în legătură directă cu distribuția sau vânzarea de bunuri către consumatori, verbal sau în scris întreprinderii - cu excepția cererilor de garanție a mărfurilor sau a garanției produsului.
Întreprinderea este obligată să examineze imediat plângerea orală și, dacă este necesar, să o remedieze . În cazul în care consumatorul nu este de acord cu tratarea reclamației sau dacă investigarea imediată a reclamației nu este posibilă, întreprinderea este obligată să înregistreze imediat reclamația și poziția acesteia asupra acesteia și, în cazul unei reclamații verbale comunicate personal, să predea o copie a acesteia consumatorului la fața locului. În cazul unei plângeri orale comunicate prin telefon sau prin utilizarea altor servicii de comunicații electronice, este obligată să o trimită consumatorului în termen de cel mult 30 de zile - în conformitate cu prevederile referitoare la răspunsul la o reclamație scrisă - concomitent cu răspunsul pe fond. În caz contrar, este obligat să procedeze cu plângerea scrisă după cum urmează.
Întreprinderea, cu excepția cazului în care se prevede altfel printr-un act juridic direct aplicabil al Uniunii Europene, răspunde în scris plângerii scrise și ia măsuri pentru a o comunica în termen de treizeci de zile de la primirea acesteia într-un mod justificat . În cazul respingerii plângerii, întreprinderea informează consumatorul în scris despre autoritatea sau organul de conciliere la care poate fi inițiată reclamația, în funcție de natura acesteia. Informațiile includ, de asemenea, sediul, telefonul și datele de contact pe internet și adresa poștală ale autorității competente sau ale organismului de conciliere de la locul de reședință sau de ședere al consumatorului. Informațiile vor include, de asemenea, dacă întreprinderea a făcut o declarație generală de supunere la decizia organului de conciliere.
În cazul în care o potențială dispută între vânzător și consumator nu este soluționată în timpul negocierilor, consumatorului îi sunt deschise următoarele căi de atac:
Procedura de protectie a consumatorului
Se pot depune plângeri la autoritățile de protecție a consumatorilor. În cazul în care un consumator constată o încălcare a drepturilor sale de consumator, el/ea are dreptul de a depune o plângere la autoritatea de protecție a consumatorului competentă pentru locul său de reședință. După evaluarea plângerii, autoritatea decide cu privire la desfășurarea procedurii de protecție a consumatorilor. Atribuțiile autorității de primă instanță pentru protecția consumatorilor sunt îndeplinite de oficiile guvernamentale din capitală și județene competente pentru locul de reședință al consumatorului, a căror listă poate fi găsită aici: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Procedura judiciara
Clientul are dreptul de a-și pune în aplicare cererea care decurge dintr-un litigiu de consum în fața instanței de judecată în cadrul unei proceduri civile, în conformitate cu prevederile Legii V din 2013 privind Codul civil și ale Legii CXXX din 2016 privind Codul de procedură civilă.
Procedura comisiei de conciliere
În cazul în care plângerea dvs. de consumator este respinsă, aveți dreptul să contactați Consiliul de conciliere competent pentru locul de reședință sau ședere sau cel pe care l-ați indicat în cererea dumneavoastră. Condiția declanșării procedurii comisiei de conciliere este ca consumatorul să încerce să rezolve litigiul direct cu societatea în cauză.
Organul de conciliere – cu excepția cazului în care consumatorul solicită o audiere personală – va ține audierea online, fără prezență personală, prin intermediul unui dispozitiv electronic care asigură simultan transmisie audio și video (denumită în continuare: audiere online).
Societatea este obligată să coopereze în cadrul procedurii organului de conciliere, în cadrul căreia suntem obligați să transmitem răspunsul nostru organului de conciliere în termenul limită atunci când este solicitat de organul de conciliere. Cu excepția aplicării Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluționarea online a litigiilor privind consumul și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE, societatea este obligată să asigure participarea persoanei autorizate la încheierea de soluționare. Reprezentantul autorizat al companiei pentru a încheia o înțelegere trebuie să participe online la audierea online. În cazul în care consumatorul solicită o audiere personală, reprezentantul autorizat al companiei pentru a încheia o înțelegere trebuie să participe cel puțin online la audiere.
Mai multe informații despre consiliile de conciliere sunt disponibile aici: https://www.bekeltetes.hu
Date de contact ale organelor de conciliere competente teritorial respective:
Consiliul de conciliere din Budapesta Contact: |
Consiliul Județean de Conciliere Baranya Date de contact: |
Consiliul Județean de Conciliere Borsod-Abaúj-Zemplén Contact: |
Consiliul Județean de Conciliere Csongrád-Csanád Contact: |
Consiliul Județean de Conciliere Fejér Contact: |
Consiliul Județean de Conciliere Győr-Moson-Sopron Contact: |
Consiliul Județean de Conciliere Hajdú-Bihar Contact: |
Consiliul Județean de Conciliere Pest Contact: |
Procedura Consiliului de Conciliere pentru persoanele care nu sunt considerate consumatori
Potrivit Legii pentru Protecția Consumatorului, consumatorul este o organizație civilă, persoană juridică religioasă, condominiu, cooperativă de locuințe care acționează în scopuri din afara ocupației sale independente și activității economice, care cumpără, comandă, primește, folosește, folosește bunuri sau este destinatarul comunicării comerciale sau ofertelor legate de bunuri și este considerat consumator în contextul procedurii Consiliului de Conciliere.
Comisia de Arbitraj este autorizată să verifice și să examineze existența calității consumatorului. Se aplică regulile de procedură scrise în conformitate cu Consiliul de Arbitraj.
Platformă online de soluționare a litigiilor
Comisia Europeană a creat un site web unde consumatorii își pot înregistra și soluționa litigiile legate de achizițiile online prin completarea unei cereri, evitând procedurile judiciare. În acest fel, consumatorii își pot aplica drepturile fără a fi împiedicați de distanță, de exemplu.
Dacă doriți să depuneți o plângere cu privire la un Produs sau serviciu achiziționat online și nu doriți neapărat să mergeți în instanță, puteți utiliza instrumentul de soluționare a litigiilor online.
Pe portal, dumneavoastră și comerciantul împotriva căruia aveți o plângere puteți selecta în comun organismul de soluționare a litigiilor pe care doriți să-l încredințați cu gestionarea plângerii.
Platforma online de soluționare a litigiilor este disponibilă aici: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Drepturi de autor
În conformitate cu Secțiunea 1 (1) din Legea privind drepturile de autor LXXVI din 1999 (denumită în continuare: Legea privind drepturile de autor), site-ul web este considerat o operă de autor și, prin urmare, toate părțile sale sunt protejate prin drepturi de autor. În conformitate cu Secțiunea 16 (1) din Legea drepturilor de autor, este interzisă utilizarea neautorizată a soluțiilor grafice și software, a programelor de calculator de pe site-ul web sau a oricărei aplicații cu care site-ul web sau orice parte a acestuia poate fi modificată. Orice material poate fi preluat de pe site și baza sa de date numai cu acordul scris al deținătorului drepturilor de autor, cu referire la site și indicarea sursei. Deținătorul drepturilor de autor: Fanbase Kft.
Alte recenzii
- Recenziile care apar pe „recenzii despre noi” și „pagini de produse” sunt toate opiniile clienților reali.
- Puteți trimite recenzia dvs. pe o pagină accesibilă printr-un link unic trimis la adresa de e-mail furnizată la momentul achiziției.
- Clienții au la dispoziție 30 de zile calendaristice pentru a face acest lucru după primirea pachetului.
- Recenziile trimise vor apărea imediat după trimitere, fără moderare sau permisiune specială.
- O moderare ulterioară a administratorului va avea loc dacă opinia descrisă în recenzia transmisă nu reflectă realitatea. Moderarea nu va avea loc doar pentru că opinia dată este negativă.
- Cumpărătorul are opțiunea de a modifica ratingul pe care l-a transmis prin serviciul nostru pentru clienți.
- Folosim metoda de calcul a mediei aritmetice neponderate pentru a rezuma evaluările.
- La sfârșitul revizuirii, examinatorul poate decide dacă dorește ca recenzia sa să fie afișată „Anonim”, cu numele complet sau cu numele prescurtat și prenumele complet.
Invaliditate parțială, cod de conduită
Dacă vreo clauză a CGA este incompletă sau invalidă din punct de vedere juridic, celelalte clauze ale contractului vor rămâne valabile și se vor aplica prevederile legilor relevante în locul părții invalide sau incorecte.
Vânzătorul nu are un cod de conduită în temeiul Legii privind interzicerea practicilor comerciale neloiale împotriva consumatorilor.
Informații privind funcționarea bunurilor care conțin elemente digitale și măsurile tehnice de protecție aplicabile
Disponibilitatea serverelor care furnizează datele afișate pe site este de peste 99,9% pe an. Se fac copii de rezervă regulate ale întregului conținut al datelor, astfel încât, în cazul unei probleme, conținutul original al datelor să poată fi restaurat. Datele afișate pe site sunt stocate în baze de date MSSQL și MySQL. Datele sensibile sunt stocate cu o criptare adecvată și folosim suport hardware încorporat în procesor pentru codificarea acestuia.
Informații despre caracteristicile esențiale ale Bunurilor
Oferim informații despre caracteristicile esențiale ale Bunurilor disponibile pentru cumpărare pe site în descrierile fiecărui Bun.
Corectarea erorilor de introducere a datelor - Responsabilitatea pentru acuratețea datelor furnizate
În timpul procesului de comandă, aveți posibilitatea să modificați datele pe care le-ați introdus înainte de finalizarea comenzii (făcând clic pe butonul înapoi din browser, se va deschide pagina anterioară, astfel încât datele introduse pot fi corectate chiar dacă ați trecut deja la pagina următoare). Vă rugăm să rețineți că este responsabilitatea dvs. să introduceți datele pe care le-ați introdus cu acuratețe, deoarece Bunurile vor fi facturate și livrate pe baza datelor pe care le-ați furnizat. Vă rugăm să rețineți că o adresă de e-mail introdusă incorect sau spațiul de stocare al căsuței poștale poate duce la lipsa livrării confirmării și poate împiedica încheierea contractului. În cazul în care Cumpărătorul și-a finalizat comanda și descoperă o eroare în datele furnizate, acesta trebuie să inițieze modificarea comenzii sale cât mai curând posibil. Cumpărătorul poate notifica Vânzătorul cu privire la modificarea comenzii incorecte prin trimiterea unei scrisori de la adresa de e-mail furnizată în momentul comenzii, sau apelând la Vânzător.
Folosind site-ul web
Achiziția nu necesită înregistrare.
Selectarea Produsului
Făcând clic pe categoriile de produse de pe site, puteți selecta familia de produse dorită și, în cadrul acesteia, Bunurile individuale. Făcând clic pe Bunurile individuale, veți găsi fotografia, numărul articolului, descrierea și prețul Bunurilor. În cazul achiziției, trebuie să plătiți prețul afișat pe site.
Adaugă in coş
După ce ați selectat Produsul, puteți face clic pe butonul „Adăugați în coș” pentru a plasa orice număr de Produse în coș fără a implica nicio obligație de cumpărare sau de plată, deoarece plasarea Produsului în coș nu constituie o ofertă.
Vă recomandăm să adăugați Bunurile în coș chiar dacă nu sunteți sigur dacă doriți să achiziționați Bunurile date, deoarece acest lucru vă va permite să vedeți cu un singur clic ce Bunuri ați selectat la momentul dat și le puteți vizualiza și compara pe un singur ecran. Conținutul Coșului poate fi modificat în mod liber până la finalizarea comenzii - până la apăsarea butonului „Finalizare Comandă” - și orice Bună poate fi scoasă din coș, se pot adăuga Bunuri noi în coș sau se poate modifica cantitatea dorită.
Dacă adăugați produsul selectat în coș, va apărea o fereastră separată cu textul „Produs adăugat în coș”. Dacă nu doriți să selectați mai multe produse, faceți clic pe butonul „Continuați la coș”! Dacă doriți să vizualizați din nou produsul selectat sau să adăugați un alt produs în coș, faceți clic pe butonul „Înapoi la produs”!
Vezi coșul de cumpărături
În timp ce utilizați site-ul web, puteți verifica oricând conținutul coșului dvs. făcând clic pe pictograma „Vizualizare coș” din partea de sus a site-ului. Aici puteți elimina Bunurile selectate din coș sau puteți modifica cantitatea de Bunuri. După modificare, sistemul va afișa informațiile corespunzătoare datelor pe care le-ați modificat, inclusiv prețul Bunurilor adăugate în coș.
Dacă nu doriți să selectați Bunuri suplimentare și să le adăugați în coș, puteți continua cumpărăturile făcând clic pe butonul „Continuați la finalizarea comenzii”.
Introduceți detaliile clientului
După apăsarea butonului „Proceed to checkout”, vor fi afișate conținutul coșului și prețul total de achiziție pe care trebuie să îl plătiți de dvs. pentru achiziționarea Bunurilor pe care le-ați selectat. În căsuța „Metode de livrare”, trebuie să indicați dacă doriți să ridicați Marfa comandată personal (colectare personală) sau să solicitați livrarea. În cazul livrării, sistemul va indica taxa de livrare, pe care trebuie să o plătiți la plasarea unei comenzi.
În caseta de text „Detalii comandă”, puteți introduce numele dvs. complet, adresa, adresa de e-mail și numărul de telefon. În caseta de text „Metode de livrare”, sistemul stochează automat datele introduse în secțiunea „Detalii comandă”. Dacă solicitați livrarea la o altă adresă, vă rugăm să faceți clic pe butonul „Voi furniza o altă adresă de livrare”. În caseta de text „Note de comandă pentru administrator”, puteți introduce orice informații suplimentare doriți.
Prezentare generală a comenzii
După completarea casetelor de text de mai sus, puteți continua procesul de comandă făcând clic pe butonul „Continuați la pasul următor”, sau puteți șterge/corecta datele introduse până acum făcând clic pe butonul „Modificați”. Puteți reveni la conținutul coșului făcând clic pe butonul „Modificați coș”. Dacă faceți clic pe butonul „Salvați”, veți fi direcționat la pagina „Metode de plată”. Aici puteți vedea un rezumat al datelor pe care le-ați introdus anterior, inclusiv conținutul Coșului de cumpărături, utilizator, datele de facturare și expediere și suma pe care trebuie să o plătiți (nu puteți modifica aceste date aici, decât dacă faceți clic pe butonul „Modificați”).
Finalizarea comenzii (efectuarea unei oferte)
Dacă sunteți mulțumit că conținutul coșului de cumpărături corespunde Bunurilor pe care doriți să le comandați și că datele dumneavoastră sunt corecte, vă puteți finaliza comanda făcând clic pe butonul „Comanda”. Informatiile furnizate pe site nu constituie o oferta de incheiere a unui contract din partea Vanzatorului. În cazul comenzilor care fac obiectul acestor CGA, sunteți considerat ofertant.
Prin apăsarea butonului „Comanda”, luați la cunoștință în mod expres că oferta dumneavoastră va fi considerată a fi fost făcută și că declarația dumneavoastră – dacă este confirmată de către Vânzător în conformitate cu prezentele TGC – implică o obligație de plată. Vânzătorul este obligat să confirme imediat cumpărătorului primirea comenzii pe cale electronică. In cazul in care aceasta confirmare nu ajunge la Cumparator in termenul preconizat, in functie de natura serviciului, calculat de la trimiterea comenzii Cumparatorului, dar nu mai tarziu de 48 de ore, Cumparatorul este scutit de oferta sau obligatia contractuala.
Procesarea comenzilor, formarea contractului
Comenzile sunt procesate în două etape. Puteți plasa comanda în orice moment. Veți primi mai întâi o confirmare automată a comenzii dumneavoastră, care înregistrează doar faptul că comanda dumneavoastră a fost primită prin intermediul site-ului web, dar această confirmare nu constituie acceptarea ofertei dumneavoastră. Dacă observați că e-mailul de confirmare automată conține informații incorecte despre dvs. (ex. nume, adresă de livrare, număr de telefon etc.), sunteți obligat să ne informați imediat despre acest fapt prin e-mail - în același timp cu furnizarea informațiilor corecte. Dacă nu primiți e-mailul automat de confirmare în termen de 24 de ore de la plasarea comenzii, vă rugăm să ne contactați, deoarece este posibil ca comanda dumneavoastră să nu fi fost primită de sistemul nostru din motive tehnice.
După trimiterea ofertei dvs., Vânzătorul vă va confirma oferta printr-un al doilea e-mail. Contractul se încheie în momentul în care e-mailul de confirmare trimis de Vânzător devine disponibil pentru dvs. în sistemul dumneavoastră de e-mail (a doua confirmare, acceptarea ofertei).
Modalitati de livrare si plata
Puteți afla despre metodele actuale de livrare și plată pentru țara dvs. de livrare aici:
informatii despre livrare si plata
Termen de finalizare
Termenul general de livrare a comenzii este de maximum 30 de zile de la data confirmarii comenzii. În cazul unei întârzieri a Vânzătorului, Cumpărătorul are dreptul de a stabili un termen suplimentar. În cazul în care Vânzătorul nu livrează în termenul suplimentar, Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract. Pentru fiecare metodă de livrare, vom indica întotdeauna termenul limită de livrare care poate diferi de termenul general de livrare.
Rezervarea drepturilor, clauza de proprietate
Dacă ați comandat anterior Bunuri și nu le-ați primit în timpul livrării (cu excepția cazului în care v-ați exercitat dreptul de retragere), sau Bunurile au fost returnate Vânzătorului cu o indicație de nelivrare, Vânzătorul va condiționa îndeplinirea comenzii de plata în avans a prețului de achiziție și a costurilor de livrare.
Vânzătorul poate reține livrarea Bunurilor până când este convins că plata prețului Bunurilor a fost efectuată cu succes utilizând soluția de plată electronică (inclusiv cazul în care, în cazul Bunurilor plătite prin transfer bancar, Cumpărătorul transferă prețul de cumpărare în moneda statului membru, iar Vânzătorul nu primește suma integrală a prețului de cumpărare și comisioanelor de livrare datorate costului de conversie și comisiilor bancare). Dacă prețul Bunurilor nu a fost achitat integral, Vânzătorul poate apela Cumpărătorul pentru a suplimenta prețul de achiziție.
Informarea consumatorului
Informații despre dreptul de retragere al cumpărătorului consumator
Conform Secțiunii 8:1. Alineatul 1. Pct. 3 Cod civil este considerata consumator doar o persoana fizica care actioneaza in afara sferei profesiei, ocupatiei independente sau activitatii sale de afaceri, astfel ca persoanele juridice nu pot exercita dreptul de retragere fara a motiva!
Conform Secțiunii 20 din HG 45/2014. (II. 26.), consumatorul are dreptul de retragere fără motivare. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere
a) În cazul unui contract de vânzare de Bunuri,
aa) Bunurile,
b) în cazul vânzării mai multor Bunuri, dacă Bunurile individuale sunt furnizate în momente diferite, ultimele Bunuri furnizate,
Consumatorul sau un terţ, altul decât transportatorul desemnat de consumator, poate exercita acest drept în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii bunurilor.
Prevederile acestei clauze nu afecteaza dreptul consumatorului de a-si exercita dreptul de retragere specificat in aceasta clauza in perioada cuprinsa intre data incheierii contractului si data primirii Bunurilor.
În cazul în care consumatorul a făcut o ofertă de încheiere a contractului, consumatorul are dreptul de a retrage oferta înainte de încheierea contractului, ceea ce pune capăt caracterului obligatoriu al ofertei de încheiere a contractului.
În cazul în care Vânzătorul nu a informat consumatorul cu privire la termenul limită și alte condiții pentru exercitarea dreptului de retragere (în special cele prevăzute la Secțiunea 22 din Hotărârea Guvernului) și despre modelul de declarație din Anexa 2, perioada de retragere specificată mai sus se prelungește cu 12 luni. În cazul în care Vânzătorul a furnizat consumatorului informații privind exercitarea dreptului de retragere în termen de 12 luni de la expirarea perioadei de retragere, perioada de retragere sau de reziliere va expira în a 14-a zi de la furnizarea acestor informații.
Declarația de retragere, exercitarea dreptului consumatorului de retragere sau de reziliere
Consumatorul își poate exercita dreptul prevăzut la Secțiunea 20 din HG 45/2014. (II. 26.) prin intermediul unei declarații clare în acest sens sau prin utilizarea unui model de declarație care poate fi descărcat de pe site.
Valabilitatea declarației de retragere a consumatorului
Dreptul de retragere se consideră exercitat în termenul limită dacă consumatorul transmite declarația sa în termenul limită.
În cazul retragerii sau rezilierii scrise, este suficient să trimiteți declarația de retragere sau de reziliere în termenul limită.
Consumatorului îi revine sarcina de a dovedi că și-a exercitat dreptul de retragere în conformitate cu prezenta dispoziție.
Vânzătorul este obligat să confirme declarația de retragere a consumatorului pe un suport electronic de date la primirea acesteia.
Obligatiile Vanzatorului in cazul retragerii consumatorului
Obligația de rambursare a vânzătorului
În cazul în care consumatorul se retrage din contract în conformitate cu Secțiunea 22 din HG 45/2014 (II. 26.), Vânzătorul va rambursa întreaga sumă plătită de consumator cu titlu oneros, inclusiv costurile suportate în legătură cu executarea, inclusiv taxa de livrare, în cel mult paisprezece zile de la data la care consumatorul a luat cunoștință de retragere. Vă rugăm să rețineți că această prevedere nu se aplică costurilor suplimentare suportate de alegerea unei alte metode de transport decât cea mai puțin costisitoare metodă standard de transport.
Metoda obligației de rambursare a Vânzătorului
În cazul retragerii sau rezilierii în conformitate cu Secțiunea 22 din HG 45/2014 (II. 26.), Vânzătorul va rambursa suma datorată consumatorului în același mod ca modalitatea de plată utilizată de consumator. Cu acordul expres al consumatorului, Vânzătorul poate utiliza o altă metodă de plată pentru rambursare, dar consumatorului nu i se poate percepe nicio taxă suplimentară ca urmare. Vânzătorul nu va fi responsabil pentru nicio întârziere rezultată din numărul de cont bancar sau adresa poștală incorectă și/sau inexactă furnizată de Consumator.
Costuri suplimentare
In cazul in care consumatorul alege in mod expres o alta metoda de transport decat cea mai putin costisitoare metoda standard de transport, Vanzatorul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare rezultate. Într-un astfel de caz, suntem obligați să rambursăm până la valoarea tarifelor generale de transport indicate.
Dreptul de reținere
Vânzătorul poate reține suma datorată Consumatorului până când Consumatorul a returnat Bunurile sau a dovedit fără îndoială că acestea au fost returnate; oricare este mai devreme. Nu putem accepta expedieri trimise ramburs la livrare sau curier.
În cazul retragerii sau încetării obligațiilor consumatorului
Returnarea mărfurilor
In cazul in care consumatorul se retrage din contract in conformitate cu Sectiunea 22 din HG 45/2014 (II. 26.), acesta este obligat sa returneze Bunurile imediat, dar nu mai tarziu de paisprezece zile de la data notificarii retragerii, sau sa le predea Vanzatorului sau unei persoane autorizate de Vanzator sa primeasca Bunurile. Returul se consideră a fi finalizat în termenul limită dacă consumatorul trimite Bunurile înainte de expirarea termenului limită.
Suportul de costuri directe legate de returnarea Bunurilor
Consumatorul suportă costul direct al returnării Bunurilor. Bunurile trebuie returnate la adresa Vânzătorului. În cazul în care Vânzătorul vinde și Bunurile într-un sediu comercial și consumatorul își exercită dreptul de retragere în persoană la sediul comercial al afacerii, acesta are dreptul de a returna Bunurile întreprinderii în același timp. În cazul în care consumatorul reziliază un contract de prestare de servicii încheiat în afara sediului comercial sau între părți îndepărtate după începerea executării, acesta este obligat să plătească afacerii o taxă proporțională cu serviciile prestate până la data notificării încetării afacerii. Suma care trebuie plătită de consumator proporțional se stabilește pe baza sumei totale a contraprestației convenite în contract plus taxe. În cazul în care consumatorul dovedește că suma totală astfel determinată este excesivă, suma proporțională se calculează pe baza valorii de piață a serviciilor prestate până la data încetării contractului. Vă rugăm să rețineți că nu putem accepta Bunuri returnate în numerar la livrare sau prin poștă.
Răspunderea consumatorului pentru amortizare
Consumatorul este răspunzător pentru orice depreciere rezultată din utilizarea care depășește cea necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și funcționării Bunurilor.
În cazul în care, conform legilor aplicabile, dreptul de retragere nu poate fi exercitat sau poate fi exercitat numai cu condiții, Cumpărătorul nu are dreptul nici la utilizare de probă.
Dreptul de retragere nu poate fi exercitat în următoarele cazuri:
Vânzătorul vă atrage în mod expres atenția asupra faptului că nu vă puteți exercita dreptul de retragere în cazurile prevăzute la Secțiunea 29 (1) din HG 45/2014 (II.26.):
- după prestarea integrală a serviciului, totuși, dacă un contract creează o obligație de plată pentru consumator, această excepție poate fi invocată numai dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului și cu recunoașterea consumatorului că își va pierde dreptul de retragere de îndată ce întreprinderea a executat integral contractul;
- în ceea ce privește un Produs sau serviciu al cărui preț sau comision nu poate fi influențat de întreprinderea pieței financiare și este supus unor posibile fluctuații în perioada specificată pentru exercitarea dreptului de retragere;
- în cazul Bunurilor neprefabricate care au fost produse după instrucțiunile consumatorului sau la cererea expresă a acestuia, sau în cazul Bunurilor care au fost în mod clar adaptate consumatorului;
- în ceea ce privește Bunurile care sunt perisabile sau au o perioadă de valabilitate scurtă;
- în ceea ce privește Bunurile în ambalaje sigilate care, din motive de sănătate sau de igienă, nu pot fi returnate după deschidere după livrare;
- în ceea ce privește Bunurile care, prin natura lor, sunt amestecate inseparabil cu alte Bunuri după livrare;
- în ceea ce privește o băutură alcoolică a cărei valoare reală depinde de fluctuațiile pieței într-un mod care nu poate fi influențat de angajament și al cărei preț a fost convenit de părți la încheierea contractului de vânzare, dar contractul este îndeplinit numai după a treizecea zi de la încheiere;
- în cazul unui contract de afaceri în care întreprinderea vizitează consumatorul la cererea expresă a consumatorului pentru a efectua reparații sau lucrări de întreținere urgente;
- în ceea ce privește vânzarea și cumpărarea de înregistrări audio sau video sigilate și copii de software de calculator, dacă consumatorul a deschis ambalajul după livrare;
- cu privire la ziare, reviste și periodice, cu excepția contractelor de abonament;
- in cazul contractelor incheiate la licitatie publica;
- in cazul unui contract de furnizare de cazare, altul decat un serviciu rezidential, un contract de transport, inchiriere auto, catering sau un serviciu aferent activitatilor de agrement, daca a fost stipulat un termen sau limita de timp specificate in contract;
- în ceea ce privește conținutul digital furnizat pe un suport netangibil, în cazul în care Vânzătorul a început prestarea cu acordul prealabil expres al consumatorului, iar consumatorul și-a declarat simultan luarea la cunoștință a faptului că își va pierde dreptul de retragere după începerea executării, iar afacerea a trimis o confirmare consumatorului.
Informații despre garanțiile produselor și garanțiile privind garanția de conformitate a bunurilor în raport cu contractele cu consumatorii
Această secțiune a informațiilor pentru consumatori a fost întocmită în baza autorizației din Secțiunea 11 (5) din HG 45/2014 (II.26.) și ținând cont de Anexa 3 la HG 45/2014 (II.26.)
Informațiile despre consumator se aplică exclusiv Cumpărătorilor care sunt considerați consumatori; regulile aplicabile cumpărătorilor care nu sunt considerați consumatori sunt incluse într-un capitol separat.
Cerințe de executare în conformitate cu contractul în cazul unui contract cu consumator
Cerințe de conformitate cu contractul în general pentru bunurile vândute în baza contractelor de consum și bunurile care conțin un element digital
Bunurile și performanța trebuie să respecte cerințele prevăzute în HG 373/2021. (VI.30.) la momentul efectuării.
Pentru ca prestația să fie considerată în conformitate cu contractul, Bunurile care fac obiectul contractului trebuie
- trebuie să respecte descrierea, cantitatea, calitatea, tipul și funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici specificate în contract
- trebuie să fie adecvată oricărui scop specificat de consumator, pe care consumatorul l-a adus la cunoștința Vânzătorului cel târziu la încheierea contractului și pe care Vânzătorul l-a acceptat
- trebuie să aibă toate accesoriile, manualele de utilizare - inclusiv instrucțiunile de punere în funcțiune, instrucțiunile de instalare și asistența pentru clienți - specificate în contract și
- trebuie să furnizeze actualizările specificate în contract.
Pentru ca prestația să fie considerată în conformitate cu contractul – în plus – Bunurile care fac obiectul contractului
- trebuie să fie adecvat pentru scopurile prevăzute de lege, standard tehnic sau, în absența unui standard tehnic, codul de conduită aplicabil pentru același tip de Bunuri
- trebuie să aibă cantitatea, calitatea, performanța și alte caracteristici la care Consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil - în special în ceea ce privește funcționalitatea, compatibilitatea, accesibilitatea, continuitatea și siguranța - care sunt uzuale pentru Bunuri de același tip, ținând cont de orice declarație publică făcută de Vânzător, reprezentantul acestuia sau altă persoană implicată în lanțul de aprovizionare cu privire la caracteristicile specifice ale Bunurilor, în special într-o reclamă sau pe o etichetă.
- trebuie să aibă accesoriile și instrucțiunile la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil - inclusiv instrucțiuni de ambalare și instalare - și
- trebuie să respecte caracteristicile și descrierea Bunurilor prezentate de companie ca eșantion, model sau puse la dispoziție ca versiune de probă anterior încheierii contractului.
Bunurile nu trebuie să respecte declarația publică de mai sus dacă Vânzătorul dovedește acest lucru
- nu cunoștea declarația publică și nu avea nevoie să o cunoască
- declarația publică a fost corectată în mod corespunzător până la momentul încheierii contractului, sau
- declaraţia publică nu ar fi putut influenţa decizia persoanei îndreptăţite de a încheia un contract.
Executarea defectuoasă a contractului de vânzare a mărfurilor
Vânzătorul se va comporta defectuos dacă defectul bunului rezultă dintr-o instalare necorespunzătoare, cu condiția ca:
a) punerea în funcțiune face parte din contractul de vânzare și a fost efectuată de Vânzător sau sub responsabilitatea Vânzătorului; sau
b) instalarea trebuia efectuată de către consumator, iar instalarea necorespunzătoare este rezultatul deficiențelor în instrucțiunile de instalare furnizate de Vânzător - sau, în cazul bunurilor care conțin elemente digitale, de către furnizorul conținutului digital sau al serviciului digital.
În cazul în care, conform contractului de vânzare, bunurile sunt puse în funcțiune de către Vânzător sau punerea în funcțiune are loc pe responsabilitatea Vânzătorului, prestația va fi considerată finalizată de către Vânzător la finalizarea punerii în funcțiune.
În cazul în care, în cazul bunurilor care conțin elemente digitale, contractul de vânzare prevede furnizarea continuă a conținutului digital sau a unui serviciu digital pe o perioadă determinată de timp, Vânzătorul este răspunzător pentru un defect al conținutului digital al bunurilor dacă defectul apare sau devine detectabil în termen de doi ani de la efectuarea bunurilor în cazul furnizării continue pe o perioadă de maximum doi ani.
Cerințe de conformitate cu contractul pentru bunurile care conțin elemente digitale vândute în baza unui contract de consum
În cazul bunurilor care conțin elemente digitale, Vânzătorul trebuie să se asigure că consumatorul este informat și primește actualizări ale conținutului digital al bunurilor sau ale serviciului digital aferent acestora, inclusiv actualizări de securitate, care sunt necesare pentru menținerea conformității bunurilor cu contractul.
Vânzătorul este obligat să pună la dispoziție actualizarea în cazul contractului de cumpărare
- prevede furnizarea unică a conținutului digital sau a serviciului digital, atunci acesta poate fi așteptat în mod rezonabil de către consumator, ținând cont de tipul și scopul bunurilor și elementelor digitale, de circumstanțele individuale și de natura contractului; sau
- Dacă conținutul digital prevede furnizarea continuă pe o perioadă determinată, atunci în cazul furnizării continue care nu depășește doi ani, acesta trebuie furnizat pentru o perioadă de doi ani de la data livrării bunurilor.
În cazul în care consumatorul nu reușește să instaleze actualizările furnizate într-un timp rezonabil, Vânzătorul nu va fi responsabil pentru niciun defect al bunurilor dacă acesta rezultă exclusiv din neaplicarea actualizării relevante, cu condiția ca:
a) Vânzătorul a informat consumatorul despre disponibilitatea actualizării și consecințele neinstalării acestuia de către consumator; şi
b) neinstalarea actualizării de către consumator sau instalarea incorectă a actualizării de către consumator nu se datorează unei deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de Vânzător.
Executarea defectuoasă nu poate fi stabilită dacă, la momentul încheierii contractului, consumatorul a fost în mod expres informat că o proprietate anume a bunului diferă de cea descrisă aici, iar consumatorul a acceptat separat și expres această diferență la încheierea contractului de vânzare.
Cerințe pentru executarea contractuală în cazul vânzării de conținut digital vândut în baza unui contract cu consumatorul
Vânzătorul va furniza conținutul digital consumatorului. Cu excepția cazului în care părțile convin altfel, Vânzătorul va furniza consumatorului conținutul digital fără întârzieri nejustificate după încheierea contractului, în cea mai recentă versiune disponibilă la momentul încheierii contractului.
Serviciul se consideră a fi furnizat atunci când conținutul digital sau orice soluție necesară accesării acestuia sau adecvată pentru descărcare a fost livrat consumatorului sau unui dispozitiv fizic sau virtual selectat de consumator în acest scop.
Vânzătorul trebuie să se asigure că consumatorul este notificat și primește actualizări ale conținutului digital, inclusiv actualizări de securitate, care sunt necesare pentru a menține conformitatea conținutului digital sau a serviciului digital cu contractul.
În cazul în care contractul prevede furnizarea continuă de conținut digital pe o perioadă de timp specificată, conformitatea performanței cu conținutul digital trebuie să fie asigurată pe toată durata contractului.
În cazul în care consumatorul nu reușește să instaleze actualizările furnizate de Vânzător într-un timp rezonabil, Vânzătorul nu va fi responsabil pentru nicio defecțiune a serviciului dacă aceasta rezultă exclusiv din neaplicarea actualizării relevante, cu condiția ca
- Vânzătorul a informat consumatorul despre disponibilitatea actualizării și consecințele neinstalării acestuia de către consumator; şi
- Eșecul de către consumator de a instala actualizarea sau instalarea incorectă a actualizării de către consumator nu se datorează unei deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de Vânzător.
Nu poate fi stabilită o prestație defectuoasă dacă, la momentul încheierii contractului, consumatorul a fost informat în mod expres că o caracteristică specifică a conținutului digital se abate de la cerințele specificate aici, iar consumatorul a acceptat separat și expres această abatere la momentul încheierii contractului.
Vânzătorul va fi considerat că a funcționat defectuos dacă defectul în serviciul de conținut digital rezultă din integrarea necorespunzătoare a acestuia în mediul digital al consumatorului, cu condiția ca:
- integrarea conținutului digital a fost realizată de Vânzător sau integrarea a fost realizată sub responsabilitatea Vânzătorului; sau
- continutul digital trebuie sa fie integrat de catre consumator iar integrarea necorespunzatoare a fost cauzata de deficiente in instructiunile de integrare furnizate de Vanzator.
În cazul în care contractul prevede furnizarea continuă a conținutului digital sau a unui serviciu digital pe o anumită perioadă de timp, Vânzătorul este responsabil pentru un defect al conținutului digital dacă defectul apare sau devine detectabil în perioada specificată în contract.
În cazul în care contractul prevede un singur serviciu sau o serie de acte individuale de serviciu, se prezumă, dacă nu se dovedește altfel, că defectul recunoscut de consumator în termen de un an de la data executării exista deja la momentul efectuării. Cu toate acestea, Vânzătorul nu va funcționa defectuos dacă dovedește că mediul digital al consumatorului nu este compatibil cu cerințele tehnice ale conținutului digital sau serviciului digital și a informat consumatorul despre acest lucru într-o manieră clară și inteligibilă înainte de încheierea contractului.
Consumatorul este obligat să coopereze cu Vânzătorul pentru a se asigura că Vânzătorul, folosind mijloacele disponibile din punct de vedere tehnic și care necesită cea mai mică intervenție din partea consumatorului, poate verifica dacă defecțiunea este cauzată de mediul digital al consumatorului. În cazul în care consumatorul nu respectă această obligație de cooperare, după ce Vânzătorul l-a informat despre această obligație într-o manieră clară și inteligibilă înainte de încheierea contractului, sarcina probei revine consumatorului.
- defectul detectat în termen de un an de la executare exista deja la momentul executării sau
- un serviciu afectat de un defect recunoscut în perioada contractuală nu a fost în conformitate cu contractul în perioada de executare a serviciului conform contractului.
garanție
În ce cazuri vă puteți exercita dreptul la garanție?
În caz de executare defectuoasă de către Vânzător, puteți formula o cerere de garanție împotriva Vânzătorului în conformitate cu Codul civil și, în cazul unui contract cu consumatorul, cu Decretul Guvernului 373/2021 (VI.30.).
Ce drepturi aveți pe baza revendicării dvs. de garanție?
Puteți, la alegerea dvs., să faceți următoarele cereri de garanție:
Puteți solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea revendicării pe care ați ales-o este imposibilă sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru Vânzător în comparație cu îndeplinirea celeilalte revendicări ale dumneavoastră. Dacă nu ați solicitat sau nu ați putut solicita repararea sau înlocuirea, puteți solicita o reducere proporțională a contraprestației sau - în ultimă instanță - vă puteți retrage din contract.
Puteți trece de la dreptul de garanție ales la altul, dar veți suporta costul schimbării, cu excepția cazului în care aceasta a fost justificată sau Vânzătorul a dat un motiv pentru aceasta.
În cazul unui contract cu consumatorul, se prezumă, până la proba contrarie, că un defect descoperit în termen de un an de la data livrării bunurilor și a bunurilor care conțin elemente digitale exista deja la momentul livrării bunurilor, cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunului sau natura defectului.
În cazul bunurilor uzate, drepturile de garanție și garanție sunt de obicei diferite de regulile generale. În cazul bunurilor uzate, se poate vorbi și de performanță defectuoasă, totuși, trebuie să se țină seama de circumstanțele în care Cumpărătorul s-ar fi putut aștepta să apară anumite defecte. Din cauza perimării, apariția anumitor defecte devine din ce în ce mai frecventă, drept urmare nu se poate presupune că un bun uzat poate avea aceeași calitate ca unul nou achiziționat. Pe această bază, Cumpărătorul își poate exercita drepturile de garanție numai în legătură cu defectele care se adaugă defectelor rezultate din utilizare și apărute independent de acestea. Dacă bunul folosit este defect și Cumpărătorul, care este Consumator, a fost informat despre acest lucru în momentul achiziției, Furnizorul de servicii nu este responsabil pentru defectul cunoscut.
Vânzătorul poate refuza conformarea bunurilor cu contractul în cazul în care repararea sau înlocuirea este imposibilă sau dacă ar duce la costuri suplimentare disproporționate pentru Vânzător, ținând cont de toate circumstanțele, inclusiv de valoarea Bunurilor în stare perfectă și de gravitatea încălcării contractului.
Consumatorul are, de asemenea, dreptul – în funcție de gravitatea încălcării contractului – să solicite o reducere proporțională a contraprestației sau să rezilieze contractul de cumpărare dacă
- Vânzătorul nu a efectuat reparația sau înlocuirea sau a efectuat-o, dar nu a îndeplinit în totalitate sau parțial următoarele condiții
- Vanzatorul trebuie sa asigure returnarea bunurilor schimbate pe cheltuiala proprie.
- în cazul în care reparația sau înlocuirea necesită scoaterea bunurilor care, în conformitate cu natura și scopul bunurilor, au fost date în exploatare înainte ca defectul să devină evident, obligația de reparare sau înlocuire include scoaterea mărfurilor neconforme și instalarea bunurilor înlocuite sau reparate sau suportarea costurilor de demontare sau instalare.
- a refuzat să conformeze bunurile cu contractul
- a avut loc o neexecuție repetată, în ciuda încercărilor vânzătorului de a conforma bunurile cu contractul
- defectul de executare este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere imediată a prețului sau rezilierea imediată a contractului de vânzare sau
- Vânzătorul nu s-a angajat să aducă bunurile în conformitate cu contractul sau reiese din circumstanțe că afacerea nu va aduce bunurile în conformitate cu contractul într-un termen rezonabil sau fără a prejudicia semnificativ consumatorul.
În cazul în care consumatorul dorește să rezilieze contractul de vânzare invocând executarea defectuoasă, Vânzătorul are sarcina de a dovedi că defectul este nesemnificativ.
Consumatorul are dreptul de a reține partea rămasă din prețul de cumpărare, parțial sau integral, în funcție de gravitatea încălcării contractului, până când Vânzătorul își îndeplinește obligațiile privind conformitatea prestației și executarea defectuoasă.
Regula generală este că:
- Vanzatorul trebuie sa asigure returnarea bunurilor schimbate pe cheltuiala proprie.
- în cazul în care reparația sau înlocuirea necesită scoaterea bunurilor care, în conformitate cu natura și scopul bunurilor, au fost date în exploatare înainte ca defectul să devină evident, obligația de reparare sau înlocuire include scoaterea mărfurilor neconforme și instalarea bunurilor înlocuite sau reparate sau suportarea costurilor de demontare sau instalare.
Perioada de timp rezonabilă pentru repararea sau înlocuirea bunurilor va fi calculată din momentul în care Consumatorul a notificat întreprinderea defectul.
Consumatorul trebuie să pună bunurile la dispoziția întreprinderii pentru reparare sau înlocuire.
Reducerea contraprestației este proporțională dacă valoarea acesteia este egală cu diferența dintre valoarea datorată Consumatorului în cazul executării contractuale și valoarea bunurilor efectiv primite de către Consumator.
Dreptul Consumatorului de a rezilia contractul de cumpărare în temeiul garanției poate fi exercitat prin intermediul unei declarații legale adresate Vânzătorului prin care se exprimă decizia de reziliere.
În cazul în care executarea defectuoasă afectează doar o anumită parte a bunurilor furnizate în baza contractului de vânzare și sunt îndeplinite condițiile de exercitare a dreptului de reziliere a contractului în ceea ce privește acestea, Consumatorul poate rezilia contractul de vânzare numai pentru bunurile defecte, dar îl poate rezilia și pentru orice alte bunuri achiziționate împreună cu acestea, dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil de la Consumatorul să respecte numai bunurile respective.
În cazul în care Consumatorul reziliază contractul de cumpărare în totalitate sau în parte din bunurile furnizate în baza contractului de cumpărare,
- Consumatorul trebuie să returneze Vânzătorului bunurile afectate pe cheltuiala Vânzătorului și
- Vânzătorul trebuie să ramburseze imediat consumatorului prețul de cumpărare plătit pentru bunurile în cauză, de îndată ce Vânzătorul a primit bunurile sau dovada returnării bunurilor.
În ce termen limită vă puteți revendica cererea de garanție?
Sunteți obligat să raportați defectul imediat după descoperirea acestuia. Un defect raportat în termen de două luni de la descoperirea sa va fi considerat un defect raportat fără întârziere. Cu toate acestea, vă rugăm să rețineți că nu vă mai puteți revendica drepturile de garanție după perioada de prescripție de doi ani de la executarea contractului.
Partea din timpul de reparare în care Cumpărătorul nu poate folosi Bunurile așa cum este intenționat nu este inclusă în perioada de prescripție.
Perioada de limitare pentru cererile de garanție pentru partea de Bunuri afectată de înlocuire sau reparare va începe din nou. Această regulă se aplică și în cazul în care apare un nou defect ca urmare a reparației.
Dacă obiectul contractului dintre consumator și întreprindere este un articol folosit, părțile pot conveni asupra unui termen de prescripție mai scurt; nici în acest caz nu poate fi stipulat valabil un termen de prescripție mai mic de un an.
Împotriva cui vă puteți revendica cererea de garanție?
Puteți face cererea de garanție împotriva Vânzătorului.
Ce alte condiții există pentru a vă pune în aplicare drepturile de garanție?
În termen de un an de la data livrării, nu există nicio altă condiție pentru afirmarea revendicării dvs. de garanție, în afară de notificarea defectului, dacă dovediți că Bunurile au fost furnizate de către Vânzător. Cu toate acestea, după un an de la data livrării, sunteți obligat să dovediți că defectul pe care l-ați identificat exista deja la momentul livrării.
Garanția produsului
În ce cazuri vă puteți exercita drepturile de garanție a produsului?
În cazul unui defect al unui articol mobil (Marfa), puteți - la alegerea dvs. - să faceți o revendicare în garanție sau o revendicare în garanție a produsului în conformitate cu regulile Codului civil.
Ce drepturi aveți pe baza revendicării dvs. de garanție a produsului?
Ca cerere de garanție a produsului, puteți solicita repararea sau înlocuirea Bunurilor defecte.
În ce cazuri este considerat Produsul defect?
Mărfurile sunt defecte dacă nu îndeplinesc cerințele de calitate în vigoare la momentul eliberării lor sau dacă nu au proprietățile specificate în descrierea furnizată de producător.
În ce termen limită vă puteți revendica cererea de garanție a produsului?
Puteți să vă revendicați garanția produsului în termen de doi ani de la data la care Produsul a fost introdus pe piață de către producător. După această perioadă, veți pierde acest drept.
Cui poți revendica garanția produsului?
Vă puteți exercita drepturile de garanție asupra produsului împotriva producătorului sau distribuitorului produsului (denumit în continuare în mod colectiv: producător).
Care este regula de probă atunci când revendică o cerere de garanție a produsului?
În cazul unei cereri de garanție a produsului, trebuie să dovediți că defectul produsului a existat în momentul în care producătorul l-a introdus pe piață.
În ce cazuri producătorul este scutit de obligația de garanție a produsului?
Producătorul este scutit de obligația de garanție a produsului dacă poate dovedi că:
- Bunurile nu au fost fabricate sau introduse pe piață ca parte a activităților sale comerciale sau
- defectul nu era detectabil la momentul introducerii pe piață conform stadiului științei și tehnologiei, sau
- defectul Bunurilor rezultă din aplicarea unei legi sau a unui regulament oficial obligatoriu.
Producătorul trebuie să dovedească un singur motiv pentru a fi scutit.
Vă rugăm să rețineți că puteți solicita simultan o cerere de garanție împotriva companiei și o cerere de garanție a produsului împotriva producătorului pentru același defect. Dacă cererea de garanție a produsului are succes, puteți face cererea de garanție împotriva producătorului numai pentru produsul înlocuit sau pentru partea produsului afectată de reparație.
garanție
În ce cazuri vă puteți exercita drepturile de garanție?
În baza Decretului Guvernului 151/2003. (IX. 22.) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de folosință îndelungată, Vânzătorul este obligat să acorde o garanție în cazul vânzării de bunuri de folosință îndelungate noi (de exemplu articole tehnice, unelte, mașini) enumerate în Anexa 1 la Decretul 10/2024. (VI.28.) IM privind definirea domeniului de aplicare a bunurilor de consum de folosință îndelungată care fac obiectul garanției obligatorii, precum și accesoriile și componentele acestora în domeniul de aplicare specificat în acestea (denumite în continuare – în această secțiune – denumite colectiv bunuri de larg consum).
Drepturile care decurg din garanție pot fi executate cu un certificat de garanție, care nu poate fi condiționat de returnarea de către consumator a ambalajului deschis al bunurilor de larg consum. În cazul în care certificatul de garanție nu este pus la dispoziția consumatorului, încheierea contractului se consideră dovedită dacă consumatorul prezintă documentul care dovedește plata contraprestației – o factură sau chitanță emisă în temeiul Legii privind taxa pe valoarea adăugată. În acest caz, drepturile ce decurg din garanție pot fi executate cu documentul care face dovada plății contraprestației.
În plus, Vânzătorul își poate asuma în mod voluntar o garanție, caz în care trebuie să furnizeze o declarație de garanție cumpărătorului care este Consumator.
Declarația de garanție trebuie să fie pusă la dispoziția Consumatorului pe un suport durabil, nu mai târziu de momentul livrării bunurilor.
Declarația de garanție trebuie să precizeze:
- o declarație clară conform căreia, în cazul unei execuții defectuoase a bunurilor, Consumatorul are dreptul de a exercita în mod gratuit drepturile legale de garanție și că aceste drepturi nu sunt afectate de garanție
- numele și adresa persoanei care răspund de garanție
- procedura care trebuie urmată de Consumator pentru executarea garanției
- denumirea mărfurilor cărora li se aplică garanția și
- termenii garanției,
- prețul de cumpărare al Bunurilor.
Ce drepturi aveți și în ce limită de timp în cazul unei garanții obligatorii?
Drepturi de garanție
Cumpărătorul poate pretinde repararea sau înlocuirea pe baza drepturilor sale de garanție, poate solicita o reducere de preț în cazurile prevăzute de lege sau se poate retrage în cele din urmă din contract dacă debitorul nu s-a angajat să repare sau să înlocuiască, nu își poate îndeplini această obligație în termenul corespunzător, protejând în același timp interesele părții îndreptățite sau dacă interesul părții îndreptățite încetează să fie reparat sau înlocuit.
Cumpărătorul poate, la alegerea sa, să-și raporteze reclamația de garanție direct la sediul social al Vânzătorului, la oricare dintre locațiile, sucursalele acestuia sau serviciul de reparații indicat de Vânzător pe cardul de garanție.
Termenul limită de validare
Revendicarea in garantie poate fi invocata in perioada de garantie, perioada de garantie fiind conform HG 151/2003. (IX. 22.):
- doi ani pentru un preț de vânzare de 10.000 HUF, dar care nu depășește 250.000 HUF,
- Trei ani pentru prețuri de vânzare peste 250.000 HUF.
Nerespectarea acestor termene va duce la pierderea drepturilor, cu toate acestea, în cazul reparării produsului de larg consum, perioada de garanție se va prelungi de la data predării pentru reparație până la momentul în care Cumpărătorul nu a putut utiliza produsul de larg consum așa cum a fost prevăzut din cauza defectului.
Perioada de garanție începe la livrarea produsului de consum către Cumpărător, sau dacă instalarea este efectuată de către Vânzător sau agentul acestuia, la data instalării.
În cazul în care Clientul pune în funcțiune produsul de consum mai mult de șase luni de la livrare, perioada de garanție începe din ziua livrării produsului de consum.
Reguli pentru gestionarea cererilor de garanție
Când se ocupă de reparație, Vânzătorul trebuie să depună eforturi pentru a finaliza reparația în termen de 15 zile. Termenul limită pentru reparație începe de la primirea produsului de consum.
Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește cincisprezece zile, Vânzătorul este obligat să informeze Cumpărătorul cu privire la durata estimată a reparației sau înlocuirii.
În cazul în care, în timpul primei reparații a produsului de larg consum în perioada de garanție, Vânzătorul stabilește că produsul de larg consum nu poate fi reparat, Vânzătorul va înlocui produsul de larg consum în termen de opt zile, dacă nu dispune altfel de către Cumpărător. În cazul în care produsul de consum nu poate fi înlocuit, Societatea va restitui consumatorului prețul de achiziție indicat pe cardul de garanție sau, în lipsă, pe dovada plății produsului de consum prezentată de Consumator - factură sau chitanță emisă în temeiul Legii privind taxa pe valoarea adăugată - în termen de opt zile.
Prin acceptarea GTC, Clientul este de acord cu furnizarea de informații pe cale electronică sau într-un alt mod adecvat pentru dovada primirii de către Client.
Dacă Vânzătorul nu poate repara produsul de consum în termen de 30 de zile:
- dacă Cumpărătorul și-a dat acordul, reparația poate fi efectuată la o dată ulterioară, sau
- dacă Cumpărătorul nu este de acord cu efectuarea ulterioară a reparației sau nu a făcut o declarație în acest sens, bunurile de consum trebuie înlocuite în termen de opt zile de la expirarea termenului de treizeci de zile fără rezultat, sau
- În cazul în care Cumpărătorul nu este de acord cu efectuarea ulterioară a reparației sau nu a făcut o declarație în acest sens, dar nu există posibilitatea înlocuirii produsului de larg consum, Vânzătorul este obligat să restituie prețul de achiziție indicat pe cardul de garanție, sau în lipsa acestuia, pe documentul care dovedește plata produsului de larg consum prezentat de consumator - factură sau chitanță în termenul de eliberare a taxei de consum. expirarea nereușită a termenului de reparație de treizeci de zile.
În cazul în care produsul de consum este defect pentru a 4-a oară - cu excepția cazului în care consumatorul prevede altfel - Vânzătorul este obligat să înlocuiască produsul de consum în termen de opt zile. În cazul în care înlocuirea produsului de consum nu este posibilă, întreprinderea este obligată să restituie consumatorului prețul de achiziție indicat pe cardul de garanție sau, în lipsă, pe documentul care dovedește plata produsului de consum prezentat de consumator - factură sau chitanță emisă în temeiul Legii privind taxa pe valoarea adăugată - în termen de opt zile.
Bunurile de larg consum cu racorduri fixe care fac obiectul garanției obligatorii, sau care cântăresc mai mult de 10 kg sau nu pot fi transportate ca bagaj de mână în mijloacele de transport în comun - cu excepția vehiculelor - trebuie reparate la locul de desfășurare. In cazul in care reparatia nu poate fi efectuata la locul de exploatare, demontarea si montarea, precum si livrarea si returnarea vor fi asigurate de catre firma sau - in cazul unei cereri de reparatie validata direct la serviciul de reparatii - de catre serviciul de reparatii.
Excluderi de garanție
Reglementările scrise la secțiunea „Reguli pentru gestionarea cererilor de garanție” nu se aplică bicicletelor electrice, trotinetelor electrice, quad-urilor, motocicletelor, mopedelor, autoturismelor, autocaravanelor, rulotelor, rulotelor cu remorci, remorcilor și ambarcațiunilor cu motor.
Cu toate acestea, în cazul acestor Bunuri, Vânzătorul trebuie, de asemenea, să depună eforturi pentru a îndeplini cererea de reparație în termen de 15 zile.
Dacă durata reparației sau înlocuirii depășește cincisprezece zile, Vânzătorul este obligat să informeze Cumpărătorul cu privire la durata estimată a reparației sau înlocuirii.
Cum se leagă garanția de alte drepturi de garanție?
Garanția se aplică în plus față de drepturile de garanție (garanții pentru produse și accesorii). Diferența fundamentală dintre drepturile generale de garanție și garanții este că, în cazul unei garanții, sarcina probei este mai favorabilă consumatorului.
Angajamentul de garanție voluntar al Vânzătorului nu poate conține condiții pentru consumator în perioada de garanție obligatorie care să fie mai dezavantajoase decât drepturile garantate de regulile obligatorii de garanție. Condițiile garanției voluntare pot fi însă liber determinate ulterior, însă garanția în acest caz nu poate afecta drepturile consumatorului care decurg din lege, inclusiv cele bazate pe garanția bunurilor.
Solicitare de schimb în termen de trei zile lucrătoare
Cerința de schimb de trei zile se aplică și vânzărilor prin intermediul unui magazin online. Cerința de schimb de trei zile poate fi aplicată bunurilor noi de consum de folosință îndelungată, conform căreia, dacă cineva solicită o cerință de schimb în termen de 3 zile lucrătoare, vânzătorul trebuie să interpreteze acest lucru în sensul că Bunurile erau deja defecte în momentul vânzării și trebuie să înlocuiască Bunurile fără acțiuni suplimentare.
Când este eliberat Vânzătorul de obligația de garanție?
Vânzătorul este scutit de obligația de garanție numai dacă dovedește că cauza defectului a apărut după executare.
Vă rugăm să rețineți că puteți face o cerere de garanție și o revendicare de garanție a produsului în același timp, în paralel, pentru același defect. Cu toate acestea, dacă ați susținut odată cu succes o reclamație pentru performanța defectuoasă pentru un anumit defect (de exemplu, compania a înlocuit produsul), nu puteți mai susține o revendicare pentru același defect pe un alt temei legal.
Informații despre garanțiile produselor și garanțiile materiale privind garanția de conformitate a bunurilor pentru Cumpărătorii care nu sunt consumatori
Reguli generale pentru drepturile de garanție
Un Cumpărător care nu este un consumator poate, la alegerea sa, să facă următoarele cereri de garanție:
Puteți solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care îndeplinirea revendicării pe care ați ales-o dintre acestea este imposibilă sau ar implica costuri suplimentare disproporționate pentru Vânzător în comparație cu îndeplinirea celeilalte revendicări ale dumneavoastră. Dacă nu ați solicitat sau nu ați putut solicita repararea sau înlocuirea, puteți solicita o reducere proporțională a contraprestației sau Cumpărătorul poate repara defectul pe cheltuiala Vânzătorului sau poate solicita repararea acestuia de către altcineva sau - în ultimă instanță - se poate retrage din contract.
Puteți trece de la dreptul de garanție ales la altul, dar veți suporta costul schimbării, cu excepția cazului în care aceasta a fost justificată sau Vânzătorul a dat un motiv pentru aceasta.
În cazul bunurilor uzate, drepturile de garanție și garanție sunt de obicei diferite de regulile generale. În cazul bunurilor uzate, se poate vorbi și de performanță defectuoasă, totuși, trebuie să se țină seama de circumstanțele în care Cumpărătorul s-ar fi putut aștepta să apară anumite defecte. Din cauza perimării, apariția anumitor defecte devine din ce în ce mai frecventă, drept urmare nu se poate presupune că un bun uzat poate avea aceeași calitate ca unul nou achiziționat. Pe această bază, Cumpărătorul își poate exercita drepturile de garanție numai în legătură cu defectele care se adaugă defectelor rezultate din utilizare și apărute independent de acestea. Dacă bunul folosit este defect și Cumpărătorul, care este Consumator, a fost informat despre acest lucru în momentul achiziției, Furnizorul de servicii nu este responsabil pentru defectul cunoscut.
In cazul cumparatorilor care nu sunt consumatori, perioada de garantie este de 1 an, care incepe din ziua efectuarii (transferului).
Garanția și garanția produsului
Garanția produsului și garanția obligatorie se aplică doar cumpărătorilor care sunt considerați consumatori.
Dacă Vânzătorul oferă în mod voluntar o garanție pentru un anumit Produs, aceasta va fi indicată separat la achiziționarea produsului.
Dacă producătorul oferă o garanție a producătorului pentru Bunuri care se aplică și clienților care nu sunt consumatori, aceasta poate fi aplicată direct producătorului.